Gråt, Starbucks och blommor...en bra dag!

Har haft en rätt bra dag idag, en svacka av gråt på SCC men annars bra. Har varit sysselsatt större delen av dagen då A äntligen är tillbaka på SCC. Nu kanske det äntligen blir lite mer ordning på allt, hoppas kan man ju alltid.

Bestämde lite spontant igår kväll när jag var påväg att lägga mig att träffa Kenny, en släkting här i USA som jag träffade för första gången förra sommaren. Så på eftermiddagen fick jag ett telefonsamtal från en vilsen Kenny som inte hittade till SCC. Jag var ju inte direkt rätt person att ge vägbeskrivningar som inte kan en enda gata i stan än. Fick hjälp av de anställda dock och Kenny dök upp ganska snart. Blev en promenad ner till Starbucks några kvarter bort för ungefär en timmes pratande och lärande känna varandra, var riktigt trevligt då han är i ungefär min ålder.

Var med på ett väldigt intressant och kryddigt möte nu på kvällen, vissa amerikaner har verkligen hett temperament. När jag kom hem väntade en väldigt fin bukett blommor på mig här hemma. Blev väldigt förvånad och rörd...hade aldrig förväntat mig något sådant från the SCC staff...måste tacka dem i morgon!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0