Sounder trains och pumpkins...

Ännu en helg har gått och jag har nu befunnit mig i USA i en månad...galet när man tänker efter. Mycket roligt har hänt, många minnen jag nog kommer att bära med mig långt efter denna resa är över. I helgen var det dags för ännu ett äventyr...att ta Sounder-tåget ner till Puyallup istället för att få skjuts av släktinarna.

Upptäckte att jag hade en direktbuss ner till tågstationen hemifrån, så det gick ju som en dans. Väl nere vid stationen hittade jag lätt vart jag skulle så tog min lilla resväska och traskade iväg för att leta något ätbart. Hamnade en stund på Starbucks och sen tog jag en liten promenad i International District...China Town skulle jag kalla det. Tågresan gick smidigt och jag kom fram till ett soligt och höstigt Puyallup.

Hade bestämt att jag skulle gå till S&B som bor i downtown Puyallup och få skjuts därifrån så jag började gå. Vid ett rödljus blev jag stående och vänta på "grön-gubbe", fick mitt tecken och började gå...när jag nästan kommit över här jag en bil tuta. Tittar lite arg dit, jag tycker inte om att bli tutad åt. Till min stora förvåning är det Nea som sitter i bilen och skrattar och vinkar att jag ska hoppa in i bilen.


King Street Station och Downtown Seattle




Qwest Field


Downtown Puyallup


Fredagen spenderades sedan med bio med Erik och Britt. Lördagen blev lugn med en baby-shower, familjemiddag, tärningsspel och football-match. Relativt tidig kväll eftersom vi skulle upp tidigt på söndagen för att åka iväg till the pumpkin patch och köpa pumpor inför halloween. Kom upp och såg att det var frost ute...och KALLT. Bara att på med flera lager kläder och sen iväg.

Var otroligt mysig att gå runt där bland alla pumpor, känna den kalla luften men ändå känna hur solen värmer när man står med ansiktet mot den. Hittade en perfekt pumpa som jag ska "carve" om två helger då halloween är...det hanns aldrig med denna helg.

Nea var tvungen att skrapa rutorna på bilen när vi skulle till the pumkpin patch












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0